wtorek, 1 listopada 2016

Metamorfoza sypialni - z wrzosowej doliny w szarość.

Cześć :). 

Pogoda nas nie rozpieszcza, a u mnie dodatkowo od drugiego tygodnia września 
co chwilę jakaś infekcja się przyplątuje.
Nasza czwórka jest już nimi mocno zmęczona.
Jako bonus miałam zapalenie spojówek 
i oko spuchło mi do tego stopnia, że nic na nie nie widziałam. 
Ledwo mi przeszło, a już mam katar i boli gardło.
Córeczki tak samo. Brrr.... Dlatego nie znoszę jesieni, 
Jedyne przez co ta pora roku się rehabilituje, to kolory.
Cała reszta jest okropna dla mnie.

W dzisiejszym poście chciałam się z Wami podzielić zmianą jaka zaszła w naszej sypialni.
Czyli cykl pt. "metamorfoza".

Metamorfoza sypialni, białe pikowane łóżko,  szare ściany w sypialni, biała komoda, szara sypialnia,  żyrandol z koralikami, elegancka sypialnia



Sypialnia nie jest dużym pomieszczeniem, ma zaledwie 12m2.
Dodatkowym utrudnieniem jest duże okno tarasowe 180x230cm.
Nie dałam się nikomu namówić na zmianę na małe okno, gdyż za domem mam nadzieję już w przyszłym roku mój mąż obiecał zbudować mi drewniany biały taras.
Ahhhh moje marzenie.
Wracając do tematu, do własnego domu przeprowadziliśmy się 
w 2012 roku, w dniu moich urodzin, czyli 4 listopada. 
Naprawdę do dziś nie wiem co mnie natchnęło, aby ściany pomalować matową farbą lateksową z palety Śnieżki 
Barwy Natury numer 125 "Wrzosowa Dolina". 
Wrzosy jako rośliny uwielbiam, ale kolor na ścianie przez trzy lata mnie prześladował.
Pomieszczenie było ciemne i nie chciało się w nim przebywać.
Meble przywieźliśmy od moich rodziców.
Łóżko miało półokrągły, twardy zagłówek, a całość była 
tapicerowana materiałem ze wzorem kwiatów. 
Zdjęcie jeszcze z domu moich rodziców.


A to już zdjęcie z naszego domu. Po bokach stoją szafki nocne.


Łóżko oddaliśmy do tapicera. 
Wymienił nam zagłówek na prostokątny, obity białą ekoskórą 
i wykonał pikowanie, boki i przód również zostały wymienione. 
Materace też zostały wymienione. 

Na ścianie za łóżkiem położyłam czarną tapetę z srebrnym ornamentem. Sama tapeta nie była problemem, ale w połączeniu z mocnym kolorem, niedopasowaną pościelą, 
ogólny chaos i nadmiar wzorów. 
I jako bonus różowy dywan. 
Samej nie chce mi się wierzyć, że dokonałam takich wyborów.
Przez długi czas w pokoju spały z nami córeczki, ich łóżeczka zajmowały dużo miejsca, 
śmialiśmy się, że 3/4 powierzchni pokoju to strefa leżakowania.
Ich zabawki, pościel, kocyki to już była totalny misz-masz.

W 2015 roku powiedziałam dość. Chciałam jasnej, delikatnej sypialni, a nie ciemnej nory.
Wybrałam matową, lateksową farbę firmy Beckers Designer Colours pod nazwą "stony grey".
Dla mnie jest to idealny odcień szarości, czysty, nie za mocny, tworzący idealne tło.
Zdjęcie w trakcie prac. Poprzedni kolor nie dawał za wygraną 
i zupełne pokrycie go wymagało trzech warstw farby.


Na wprost łóżka stanęła duża i pojemna komoda.
Po uprzątnięciu bałaganu pozostało dekorowanie.


Oprócz podłogi w pokoju zmieniło się wszystko.
Żyrandol zakupiłam na allegro.


Nad zagłówkiem wiszą trzy białe ramy Nyttja zakupione w sklepie Ikea. 
To kwadraty 50x50cm. Obecnie są niedostępne w sprzedaży, 
ale widziałam podobne tylko pod inną nazwą.
W środku są serca utworzone z imion i ważnych dla nas dat i słów.
Praca nad nimi trochę trwała, ale to bardzo sentymentalna ozdoba.
Na karniszu wiszą białe, wiklinowe serca na różowych tasiemkach.


W oknie firanki Alvine Spets z Ikei. Są kremowe i bardzo delikatne, romantyczne. 
Są lekko podpięte po bokach do białych uchwytów, 
które były już pokazywane we wcześniejszym poście.

 Na zdjęciu poniżej jako stolik nocny wykorzystaliśmy 
stolik Klingsbo z Ikei.

Metamorfoza sypialni, białe pikowane łóżko,  szare ściany w sypialni, biała komoda, szara sypialnia,  żyrandol z koralikami, elegancka sypialnia


Tak wygląda nasza sypialnia obecnie.

Metamorfoza sypialni, białe pikowane łóżko,  szare ściany w sypialni, biała komoda, szara sypialnia,  żyrandol z koralikami, elegancka sypialnia


Stolik zakupiony w Jysk'u, budzik w Pepco.


Metamorfoza sypialni, białe pikowane łóżko,  szare ściany w sypialni, biała komoda, szara sypialnia,  żyrandol z koralikami, elegancka sypialnia


Teraz odpoczywam w niej z prawdziwą przyjemnością.
Planuję jeszcze jakieś półki na książki i zakup drugiego stolika nocnego. 
Kiedyś nad komodą mąż chciałby zawiesić telewizor, ale ja jestem troszkę przeciwna.
Zobaczymy jak to będzie.

Dziękuję za poświęcony czas i zapraszam ponownie.

Pozdrawiam





4 komentarze:

  1. Przepiękna metamorfoza. Szarości królują we wnętrzach i nie ma co się dziwić- są ponadczasowe, piękne i uniwersalne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa. Zgadzam się całkowicie. Szary to idealna baza do działań. Na jej tle wszystko prezentuje się dobrze w moim odczuciu. Pozdrawiam i zapraszam ponownie :).

      Usuń
  2. szalenie romantyczna i cudna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka trochę jak ja. Tylko ja nie taka cudna ;).

      Usuń

Dziękuję Ci bardzo za odwiedziny. Jeśli coś Cię zainteresowało lub masz jakiekolwiek pytania, napisz na adres: moniagck@wp.pl