środa, 8 marca 2017

Zakupy w Chinach - czy warto?

Dziś chciałabym zająć się tematem odmiennym od tych, którymi zazwyczaj się zajmuję.
Zakupy po prostu uwielbiam ( w tej kwestii nie jestem odosobniona), jednak nie lubię przepłacać.
Od dobrych kilku lat jeśli czegoś potrzebuje to zazwyczaj sprawdzam orientacyjnie w internecie, ile taka przyjemność będzie mnie kosztować. Przeważnie pomaga mi w tym portal ceneo.pl
Ceny tego samego przedmiotu mogą być tak zróżnicowane, a ja kieruję się tam gdzie jest najtaniej.
Z reguły od razu przenoszę się na stronę aliexpress.com.
Zapewne takie rozwiązanie ma swoich przeciwników i zwolenników.
Jednak nie oszukujmy się większość towarów, które kupujemy w Polsce pochodzi mimo wszystko
z Chin. Ja omijam po prostu pośredników, kupuje u źródła i dzięki temu udało mi się zaoszczędzić już sporo. Zawsze wybieram towary z darmową dostawą do Polski. Czasem można się dać zaskoczyć w sytuacji, gdy np. zegarek kosztuje 0.60$ a wysyłka 3$. Wtedy taki zakup przestaje się opłacać.
Chcę Wam pokazać co kupiłam,  podam cenę jaką zapłaciłam, za jaką możecie ten sam produkt kupić w naszym kraju i jeżeli będziecie zainteresowani to link do produktu.
Opinie o jakości również zamieszczę.

Zaczynamy ;).

1. Bukiet peonii/ piwonii

Zakupy na aliexpress


Kosztował 5$, podobny widziałam w home&you za 49zł.
Jest wykonany starannie, ma śliczne kolory,  nie rozczarował mnie ten zakup.
Bardzo często widać możecie go zobaczyć na blogu.

Zakupy na aliexpress

Kosztował 5$, podobny widziałam w home&you za 49zł.
Jest wykonany starannie, ma śliczne kolory,  nie rozczarował mnie ten zakup. Bardzo często widać do na zdjęciach na blogu.

2. Sukulenty

Zakupy na aliexpress

Cena 0,58$ za sztukę. Materiał to coś jakby winyl/guma. Bardzo realistyczne. Na allegro widziałam za ok. 13zł. Oczywiście jest to cena bez doniczki i ziemi :). Doniczki kupiłam w Pepco za 1,49zł.

Zakupy na aliexpress

3. Poszewki na poduszki Mrs i Mr

Zakupy na aliexpress

Kupiłam dwa lata temu za ok. 4$ za sztukę. Materiał w kolorze naturalnym,
przypominającym len. Moje ulubione :). W Polsce jest teraz dostępne mnóstwo
wzorów i kolorów już od 15zł.

Zakupy na aliexpress

4. Higrometr

Zakupy na aliexpress

 1,11$. Chciałam monitorować wilgotność w pomieszczeniu i idealnie spełnia swoją rolę.
W sklepach okolicznych ok, 14zł, na allegro 12zł.

5. Dywanik futerko

Zakupy na aliexpress

U mnie głównie jako siedzisko na wiklinowym fotelu. Cena 9$. Mój ma rozmiar 55x55cm, w Jysku jest dostępny dywan Horn 60x90cm za cenę 99zł.

Zakupy na aliexpress

6. Naszyjniki

Zakupy na aliexpress

Już dokładnie nie pamiętam, bo kupowałam je dosyć dawno, coś w granicach 2-3$.
Są dosyć duże i nielekkie. W Polsce myślę, że koszt 20zł to minimum chyba.

Zakupy na aliexpress

7. Torebka z frędzlami

Zakupy na aliexpress

Kosztowała ponad rok temu 3,41$. Jest lekka, idealna na lato.
Widziałam torebki tego typu w Pepco chyba za 20zł.

8. Drewniane liczydło dla dzieci

Zakupy na aliexpress

9. Lalki Elsa, Anna i Olaf z bajki Kraina Lodu

Zakupy na aliexpress

Elsa i Anna mają 40cm długości i kosztowały jakieś 8$ każda. Na allegro od 47zł z przesyłką, Olaf ma 45cm kosztował 11$, na allegro widziałam za 89zł. Jakości maskotek nie mam nic do zarzucenia. Wykonane są starannie, sama się nimi bawiłam :).


Zakupy na aliexpress

10. Figurki Kucyki Pony

Zakupy na aliexpress

Zestaw 12 kucyków kosztował chyba 9$. W Polsce jeden konik to średnio 9zł. Kucyki są oryginalne, po 3 latach użytkowania praktycznie codziennego te najbardziej ulubione trochę się wytarły.
Nadmiar miłości moich córek :).

Zakupy na aliexpress

11. Lampki choinkowe

Zakupy na aliexpress

Zakupy na aliexpress

Zakupy na aliexpress


Gwiazdki mają długość 2,5 metra i kosztowały 2$, a sznur lampek choinkowych 10 metrów i cena 3,5$. W Pepco były krótsze z gwiazdkami za 15 lub 19zł. Długi łańcuch to wydatek rzędu 40zł.

12. Gałki/ uchwyty do mebli

Zakupy na aliexpress

W pokoju u dziewczynek są różowe, w salonie prz ławie Isala jest przezroczysta. Koszt 0,71$ jedna.
Dobra jakość. W naszym kraju ok. 7zł plus wysyłka.

Zakupy na aliexpress

13. Stempelki alfabet

Zakupy na aliexpress

 Cena 1,39$. Dobrze się je trzyma i nimi stempluje. Na allegro 18zł z  wysyłką.

Zakupy na aliexpress

14. Markery kredowe

Zakupy na aliexpress

3,90$ za 10 sztuk. Mają grubą końcówkę, przez co do drobnych i precyzyjnych napisów się nie nadają. W Polsce 7zł za jedną sztukę.

A to malunek nimi wykonany :). Artysta mąż.


15. Koronkowe spodnium

Zakupy na aliexpress

Noszę rozmiar 36/38 tutaj zamawiałam XL także w rozmiarówce jest duża niedokładność. Kosztowało 5$. Ładnie się układa, mi się podoba :). Co do polskiej ceny to ciężko mi znaleźć taki odpowiednik, ale myślę, że cena mogłaby wynosić ok. 30-40zł. Może się mylę.

16. Etui na telefon

Zakupy na aliexpress

Różnorodność jest ogromna, to są te etui, które mi obecnie zostały. Koszt to 0,60$ za to żółte, 1$ za te z ornamentami. Jakość bardzo dobra. Na allegro trzeba zapłacić 12zł z wysyłką za żółte.

17. Pędzle z naturalnego włosia

Zakupy na aliexpress

Kosztowały 11$. Są bardzo dobrej jakości. Używam je praktycznie codziennie od dwóch lat i dzięki dobrej pielęgnacji nic się  nimi nie dzieje :). Na zdjęciu są akurat po użyciu, stąd ten kolor :)

18. Chustecznik babeczka 

Zakupy na aliexpress

2$ a tyle radości. Jest śliczny, moje córki go uwielbiają i wykorzystują na mnóstwo innych sposobów.

19. Wykrawacz do jabłek

Zakupy na aliexpress

Cena 0,85$, w Polsce 10zł z wysyłką. Spełnia swoje zadanie.

20. Maseczka z minerałami z Morza Martwego

Zakupy na aliexpress

Za 10 sztuk zapłaciłam z tego co pamiętam 4$. Po maseczce skóra jest oczyszczona, bardzo delikatna, pory są trochę mniejsze. Mnie nie uczula. Z tego co wiem, w Polsce jedna saszetka kosztuje 2zł plus wysyłka.

Niektóre ceny mogą być inne, niektóre rzeczy kupowałam dosyć dawno temu.

Bardzo często jest tak, że na chińskich  stronach są kupony, które jeszcze bardziej obniżają ceny.
Ja kupuje na trzech portalach, tam zakupy są bezpieczne i pewne.

aliexpress.com
wish.com
dhgate.com

Nawet jeśli zdarzyło się, że paczka do mnie nie dotarła, to sprzedający zwracał mi pieniądze. Nigdy nie zostałam oszukana. Oczywiście znajomość angielskiego jest wskazana, ale nie konieczna.

A wy jakie macie doświadczenia z zakupami prosto z Chin? Może udało się Wam coś fajnego kupić? Pochwalcie się :).

8 komentarzy:

  1. Hej! Ja kiedyś kupowalam wisiory;)Byly bardzo ladne, starannie wykonane. Raz tez kupiliśmy córeczce zabawkę, bo w Polsce nie bylo jeszcze tego...Jakość ok;-) Na większą skalę nie zamawialam jeszcze. Teraz córcia "choruje" na figurki kota Doraemona i chyba z mężem jej zamówimy, u nas z nimi bardzo kiepsko, raczej malo kto zna tę bajkę;-)A tam mają tego mnóstwo!!!pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, tam jest wszystko :). Ja też kupowałam córkom zabawki, których u nas nie dało się nigdzie zdobyć. A bajki o tym kocie nie znam, ale z ciekawości poszperam co to takiego :). Serdecznie Cię pozdrawiam :).

      Usuń
  2. Naszyjnik turkusowy jest prześliczny. Kiedyś zamówiłam torebkę. Naczekałam się na nią 6 tygodni, kiedy przyszła różniła się od tej ze zdjęcia. Więcej już się nie pokusiłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zakupy w chinach często wymagają dużej cierpliwości. Umnie rekord w czekaniu na przesyłkę to ponad trzy miesiące ;). Ale i tak zamawiam dalej ;).

      Usuń
  3. Ja tez kupuję w Chinach...i jestem zadowolona. Może z parę rzeczy mi się nie podobało, ale ilość tych rzeczy które mnie zachwyciły zrekompensowały mi to wszystko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też zdarzyło się zaliczyć kilka zakupowych wpadek. Sukienka totalnie bez kształtu, żakiet z niesymetrycznymi rękawami ;). Ale jest dokładnie tak jak piszesz, ilość fajnych gadżetów zdecydowanie jak dla mnie przemawia na plus ;). Pozdrawiam Cię :).

      Usuń
  4. ostatnio,a był to pierwszy raz,zamowilam 3.rzeczy.dwie sukienki i spodnice.Ogolnie jestem b.zadowolona,ale ta ich numeracja i okres oczekiwania...mam 165 cm i jestem drobna,sukienki długie rozm.L i spodnica dluga M.sukienki okazaly się z lekka za długie,musze je skrocic.nawet przy obcasach,jakie noszę przy moim 2 metrowym mężu,bedą się po podlodzę snuly..ale jedynie problem z dlugoscią dolu,bo gora idealna.
    spodniczka z kolei sięga sporo przed kostke.na odczepnego może być,ale chciałam nieco dluzszą.mlodsza corcia skorzystała...zatem nie narzakamy. pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli nie jest najgorzej :). U mnie też zdarzyła się sukienka, ktora wielkością zamieściła by mnie w liczbie mnogiej. Oddałam do przerobienia szwagierce, która jest mega zdolną osobą I teraz zamiast długiego worka z rękawami 7/8 mam krótką sukienkę z baskinką i rękawki w formie motylków :). Ja jestem mimo wszystko zadowolona z zakupów w Chinach.

      Usuń

Dziękuję Ci bardzo za odwiedziny. Jeśli coś Cię zainteresowało lub masz jakiekolwiek pytania, napisz na adres: moniagck@wp.pl